יום שלישי, דצמבר 28

לראשונה בחייו – תפילין ב-האמפי

בבית חב"ד האמפי כבר רגילים לתופעה של הודים או ארופאים שנכנסים לבית חב"ד כדי לבקש חדר או להזמין משהו לאכול, לכולם אנו מסבירים במאור פנים שזה מקום פרטי ליהודים ואם בהשגחה פרטית הם הגיעו אז אנו מציידים אותם בכרטיס של שבע מצוות בני נח שמחייבים כל אדם.

הפעם זה היה מעניין...
נכנס אדם אנגלי שנראה בשנות החמישים לחייו עם קבוצה של עוד שלושה חברים ושואל אם זו מסעדה, כשהבהרתי לו את המסר הקבוע.. אז הוא שאל האם בשביל יהודים יש אוכל? פלאפל? ומיד הוא מבהיר שהוא "חצי יהודי" אימא שלו יהודיה אך אביו לא...
הזמנתי אותו בשמחה לארוחת ערב שאנו מגישים מידי ערב לאחרי שיעור, לכל המטיילים ואז המשכתי שאם הוא בהשגחה פרטית הגיע עכשיו אז אולי יניח תפילין?!

לתדהמתנו הוא ידע על מה מדובר אך הצהיר שלעולם לא הניח תפילין. לא כי יש לו משהו נגד, אלא כי אימו היא רפורמית ואת הבר מצווה שלו חגגו ללא תפילין או כל סממן דתי, רק חגיגה!
כשהצענו לו לחגוג בר מצווה כאן ועכשיו בהודו(!) לא הייתה גבול לשמחתו.
חבריו שאינם יהודים שלפו מצלמות ומאי שם נשלפו סוכריות תוך כדי שהוא מקריא את התרגום של 'שמע ישראל' בקול רם, כל גופו רעד ועיניו לא מפסיקות מלדמוע.
מיד אחרי הנחת התפילין, הרב מוטי גרומך, הסביר לו על מהות הנחת התפילין וכולם יחד פרצו בריקוד להשלמת חגיגת הבר מצווה, יחד עם התמימים זלמן גרומך ואליהו חביב. לאחר דקות ארוכות של שמחה בטהרתה הודה היהודי בכנות לצוות בית חב"ד שעזרו לו להתקשר לאלוקים באופן אמיתי גם כאשר הוא בן חמישים ואחת...
אף פעם לא מאוחר!!!





2 תגובות:

  1. מוטי, שליח= משיח
    ועליך זה פשוט ניכר!
    זלמן יא מלך!!
    מתגעגע לי!

    השבמחק
  2. אנונימי30.12.2010, 19:23

    ב"ה יחי המלך המשיח!
    שלוחים של הרבי!!!
    אין עליכם!שהרבי יפנק לכם ת'צורה!!

    השבמחק